Salgs- og leveringsbetingelser

1. Gyldighed

Salgs- og betalingsbetingelserne gælder for alle tilbud, salg og leverancer, med mindre andet er skriftligt aftalt mellem køber og Granitplus.dk.

2. Priser

Alle priser er inklusive moms, men eksklusive fragt. Prisen for fragt beregnes for den samlede leverance og fremgår af fakturaen og faktureres sammen med ordren. Alle priser er i danske kroner.  Fragtpriser gælder for levering på Sjælland og for øer, der er brofaste med Sjælland. Levering til øer, hvortil færgetransport er nødvendig, sker kun efter nærmere skriftlig aftale og pris mellem køber og Granitplus.dk, da den automatiske udregnede fragtpris på hjemmesiden ikke er gældende i dette tilfælde.

3. Betaling

Betaling skal ske senest den dato fakturaen angiver som den sidste rettidige betalingsdag. Betalingen betales med Dankort, Visa/Dankort, eDankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Elektron eller JCB. Kortbetalingen er din bekræftelse på, at ordren er bestilt. Ordrebeløbet trækkes på købers konto ved levering. Såfremt leveringen udskydes på grund af købers forhold, er køber – med mindre sælger meddeler køber andet – alligevel forpligtet til at foretage enhver betaling til sælger, som om levering var sket til aftalt tid.

Betaling med Viabill:

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned.

Læs mere: viabill.dk

 

4. Leveringstidspunkt og transport

Levering af varer fra Granitplus.dk anses for sket, når kunden har modtaget varen, aflæsset på kundens adresse. Aflæsningen foregår med kran eller tip. Det er muligt at efterkomme ønsker om speciel placering – dog kun hvis chaufføren skønner, at det er forsvarligt – og kan gøres uden risiko for at beskadige omgivelser og flisebelægning, samt indenfor tidsrammen. Leveringen sker via Granitplus.dk egen bil. Leveringen vil ske indenfor 1-4 dage, med mindre der er aftalt andet. Ved levering tillægges fakturaen altid fragt. Eventuelle udgifter i forbindelse med forsinkelse af en varelevering kan ikke tilgodeses. Den viste leveringstid er kun retnings-givende.
Transportpaller og Big Bags er til engangsbrug og tages ikke retur.

5. Produkt

Granit er et naturprodukt og en blanding af mineraler, der kan derfor forekomme farve og struktur forskelle. Dette er en naturlig del af materialet og giver ikke anledning til reklamation. Nuancer i størrelser og tykkelser forekommer. Køber skal acceptere forskelle på op +/- 5 mm i forhold til opgivne mål og tykkelser. Kløvede materialer kan have væsentlige tykkelsesforskelle i det enkelte emne. Anvendes der ikke de anbefalede lægge eller fuge materialer gives der ikke erstatning for evt. misfarvninger/påvirkninger.

 

6. Ejendomsforbehold

Ejendomsret og ansvar for varer bestilt og betalt i vores webshop overgår til køber ved levering. Sælger forbeholder sig, med de begrænsninger der følger af ufravigelige retsregler, ejendomsretten til det solgte, indtil hele købesummen med tillæg af påløbne omkostninger er betalt af sælger.

 

7. Mangler og reklamation

Såfremt varen er beskadiget eller forringet under transporten køber underrette sælger hurstraks eller senest 3 dage efter leveringen. Ved senere reklamation skal fejl/mangler dokumenteres evt. optagning, rensning, returfragt er for købers egen regning. Køber bedes senest 3 dage efter modtagelsen kontrollere, at den bestilte mængde er modtaget. Hvis ikke Granitplus.dk inden 3 dage fra leveringsdatoen har modtaget mængdereklamationer, er det ikke muligt at tilgodese reklamationer om mængdeafvigelser.

MANGLER OG REKLAMATION ved B2C forhold Såfremt varen er beskadiget eller forringet under transporten, bør køber underrette sælger hurtigst muligt. Dette således vi kan sikres os at der er tale om en transportskade.

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

 

8. Fortrydelsesret B2C

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@granitplus.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Guldagervej 71

4640 Fakse

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 

9. Fejlbestilling

Ved for lidt eller for meget bestilling af varer. Der tages ikke varer retur ved for meget bestilling af produkter.
Når kunden bestiller for lidt/meget, beregnes der ved en ny bestilling med levering

10. Persondatapoltik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Hedoha Transport V/ Henrik Hansen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på granitplus.dk er Hedoha Transport V/ Henrik Hansen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@granitplus.dk

 

11. Klageadgang

 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@granitplus.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Granitplus.dk

Guldagervej 71

4640 FAXE

TLF: 20 66 12 51

E-mail: info@granitplus.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28-04-19